מיתוג חברות באמצעות האינטרנט

מיתוג של חברה צריך להיות הדרגתי ויעיל במיוחד בחברות או בפרויקטים צעירים, שכן מותג חייב להיבנות לאורך זמן ובתקציבים הגיוניים, כאלו שלא יחסלו את התקציב השוטף של החברה. חברה מתחילה צריך שיווק יעיל ולא יקר, שיווק ממוקד והפונה בעיקר וכלל האפשר בדיוק לפלח השוק המתאים והרלוונטי ביותר עבור החברה או העסק.
מיתוג על ידי טלוויזיה ושילוט חוצות זו שיטה יקרה מאוד שגם הפקתה עולה כסף רב ולכן ערוצים אלה אינם באים כלל בחשבון במקרה שלחברה מתחילה.
חברות מתחילות יכולים בהחלט להקצות תקציב לפרסום באמצעות מנוע החיפוש של גוגל (קישורים ממומנים -אדוורדס) התקציב יכול לנוע בין 250 ₪ לחודש לבין 6000 ₪ לחודש. בנוסף, כדאי במידה שהדבר מתאים לשכור משרד יחסי ציבור שייסע לקדם את החברות של החברה בעיתונות המודפסת, באינטרנט ברדיו ובטלוויזיה (אין תשלום נוסף לעיתון, לאינטרנט, לרדיו או לטלוויזיה שכן על פי רוב הדברים נכנסים ככתבות תוכן עיתונאיות), מכאן יעילותו של משרד יחסי ציבור. חברה מתחילה גם יכול לשכור משרד שיקדם את האתר במנוע החיפוש של גוגל באופן אורגני (לא באמצעות קישור ממומן המופיע בשולי דף החיפוש, אלא כאתר שאותר על ידי מנוע החיפוש של גוגל בהתאם לפרמטרים של החיפוש במנוע של מנוע החיפוש של גוגל)- בהקשר זה ראוי לזכור כי קידום האתר באופן אורגני היא תהליך ארוך שהפירות שלו אינם מגיעים מיד בתחילת הפעילות ולכן אסור לחברה מתחילה להניח את כל יהבו על קידום אורגני של אתרים. דיוור ישיר או פרסום בירחון מקצועי הם רבדים נוספים שכדאי לנצל במידה ויש תקציב לכך ובניהול משא ומתן יעיל וטוב ניתן להגיע למחירים טובים הניתנים על פי רוב לחברה מתחילה בתקווה שהצלחתו תאפשר בשלבים מאוחרים יותר פרסום בתקציבים גבוהים יותר. פרסום ב מנוע החיפוש של גוגל ובכל מדיה אחרת מחייב ניתור של היעילות של הפרסום ומיקודו יותר ויותר במקומות (מילות החיפוש הנכונות למשל) היותר יעילים שמובילים לתוצאות יפות יותר. כיום ישנם כלים לבחון האם מסע הפרסום שלנו יעיל דיו.
לסיכום – חברה חדש חייב תקציב שיווק להרצה ראשונית של המוצר או החברה, כמובן שהערוצים צריכים להתאים לצרכים של החברה. כך למשל ישנם חברות שחייבים אנשי מכירות (יש כמובן להעביר הדרכות לאנשי המכירות ולהכשיר אותם לפני צאתם לדרך) ולכן צריך להכניס כבר בתחילת התהליך תקציב עבור שכר משווק (בסיס + בונוס). אפשרות נוספת לייעל את השיווק הינה לבקש סיוע מספקים (ככל שיש כאלה) המספקים סחורה לחברה ובכך אפשר בקלות לשפר את מסע הפרסום.
תקציב לחברה מתחילה עבור שלושה חודשים עד חצי שנה צריך לקחת בחשבון, אפוא, הוצאה שבין 5,500 ₪ לבין 100,000 ₪ בהתאם לצרכים של החברה ולתחרות הקיימת בענף.
המאמר נכתב על ידי חברת מיזוגים המתמחה במיזוגים, רכישות ומכירת עסקים